اصول تولید محتوا

۲ بازديد

یکی دیگه از اصول تولید محتوا، مطالعه و تحقیق هست. یه تولید کننده محتوا باید روحیه خاصی داشته باشه. فردی باحوصله و کسی که به مطالعه مستمر علاقه مند هست و مطالعه به صورت عادت مستمر او درآمده هست. تولیدکننده محتوا نباید منتظر ارجاع موضوع باشه تا به دنبال اون مطالعه و تحقیق کنه. بلکه تحقیق، پژوهاش و مطالعه باید در هر فرصت مناسبی صورت بگیره. این کار باعث میشه ذهن پویایی داشته باشین و هر زمان نیاز به تولید محتوا داشتین، سرچشمه کم نظیری از دانش و اطلاعات در ذهن شما وجود داره که با یه فراخوان قابل دسترسی هست.

• استفاده کردن از زبان ساده

یکی دیگه از نکات ضروری در زمان تولید محتوا، استفاده کردن از زبان ساده هست. با زبانی صحبت کنین که خواننده ها بفهمن که چی گفتین. فهم و درک محتوا رو برای اون ها آسون کنین. لازم نیست حتما از کلمات پیچیده و جمله های طولانی استفاده کنین که حتی خودتون هم از اون ها استفاده نمی کنین، چون باعث آسیب جدی به نوشتتون میشه و شما رو خیلی ادبی و شاید متظاهر نشون بده. بهتره از اصطلاحات استفاده کنین. ولی توجه داشته باشین که از اصطلاحات غیر ضروری خودداری کنین، چون ممکنه مخاطبان معنی اصطلاحات رو ندونن.

• از جملات و عبارات کوتاه استفاده کنید

یه پاراگراف حتی می تونه به کوتاهی یه خط باشه و ترجیحا نباید بیش از 3 الی 4 جمله باشه. اگه می خواهین یه ایده رو به راحتی برای کسی توضیح بدین، باید به اندازه کافی در مورد اون تحقیق کنین تا اون رو به خوبی یاد بگیرین. در این صورت هست که می تونین اون رو در جمله های کوتاه برای شخص دیگه ای توضیح بدین. بنابراین، سعی کنین تا از جملات و عبارات کوتاه استفاده کنین که هم خوندن اون راحت باشه و هم مخاطب بتونه به راحتی جمله رو خونده و متوجه چیزی که در اون بهش اشاره کردین، بشه.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.