خرید بیت کوین

۲ بازديد

شبکه بیت‌کوین چگونه کار می‌کند؟

از نظر عملی، بیت کوین شکلی از پول دیجیتال است که مستقل از هر دولت، ایالت یا موسسه مالی می‌تواند بدون نیاز به یک واسطه متمرکز در سطح جهانی مبادله شود و دارای یک سیاست پولی شناخته شده و غیر قابل تغییر است. اما در یک سطح عمیق‌تر، بیت کوین را می‌توان به عنوان یک سیستم سیاسی، فلسفی و اقتصادی توصیف کرد. این به لطف ترکیبی از ویژگی‌های فنی یکپارچه، مجموعه وسیعی از شرکت‌کنندگان، ذینفعان و فرآیند ایجاد تغییر در پروتکل آن است.برای خرید بیت کوین میتوانید از صرافی اینانس کمک بگیرید.

بیت کوین بر اساس یک ثبت سابقه دیجیتال توزیع شده به نام بلاکچین ساخته شد. بلاکچین نوعی دفتر کل عمومی است؛ یک سیستم دیجیتال برای ثبت تراکنش‌ها و داده‌های مرتبط در چندین مکان در یک زمان. بلاک‌ها در بلاکچین واحدهایی حاوی داده‌های هر تراکنش، از جمله تاریخ، زمان، ارزش، خریدار، فروشنده و کد شناسایی هر صرافی هستند.  هر بلاک در بلاکچین سه بخش اصلی دارد: 

  • اطلاعات مربوط به معاملات و تراکنش‌ها مانند زمان انجام تراکنش و مبلغ آن 
  • بلاک مشخصات گیرنده و فرستنده‌ی ارز 
  • عدد نانس که اطلاعات منحصر به فردیست که بلاک آن را از بلاک‌های دیگر متمایز می‌کند.

برای اضافه شدن هر بلاک به بلاکچین باید تمامی اعضای فعال شبکه بر سر اضافه شدن آن توافق کنند. این توافق به صورت کلی «الگوریتم اجماع» نام دارد. در بلاکچین بیت کوین این اجماع با پروتکل‌های «اثبات کار» یا Proof of work  انجام می‌شود. به این معنا که نودهای «Nod» شبکه با توان پردازشی بالای خود، یک تراکنش در یک بلاک را به بلاکچین اضافه می‌کنند و با تایید حداقل سه نود، بلاک به بلاک چین اضافه می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.